Fiecare afacere de e-commerce este diferită. Dacă doriți să alegeți unde să vă extindeți, ar trebui să vă bazați pe fapte și date. Alte variabile care vă pot influența extinderea includ cultura specifică, concurența actuală sau maturitatea pieței.
Comerțul electronic maghiar a avut o valoare de 2,2 miliarde de euro în 2019, ceea ce reprezintă o creștere de 17% față de anul precedent. Desigur, extinderea a fost stimulată de pandemia de Covid-19, iar în anii 2020-2021 piața a crescut cu 23%. Se preconizează că până în 2025, comerțul electronic maghiar va crește cu 7% anual.
Majoritatea comenzilor sunt plasate online de pe laptopuri. Aproximativ 46% dintre comenzile online sunt efectuate de pe smartphone-uri. Aproximativ 45% dintre comenzi sunt plasate de pe computere desktop. Pe tablete, maghiarii fac mai puțin de 9% dintre achiziții. Deoarece condițiile salariale ale maghiarilor s-au îmbunătățit în ultimii ani și PIB-ul lor crește, crește și comerțul electronic.
Pilonul de bază pentru extinderea în Ungaria este construirea unor relații personale bune. Maghiarii acordă importanță contactului personal, fie prin întâlniri față în față, fie telefonic. Comunicarea prin e-mail este secundară. Comportamentul lor se datorează în principal experiențelor negative din trecut sau lipsei de informații. Sunt precauți și din cauza întâlnirii cu magazine online nesigure, care aveau, de exemplu, un portal de plată necunoscut sau o traducere defectuoasă.
Dacă intenționați să vă extindeți în Ungaria, trebuie să țineți cont de faptele de mai sus. Deoarece ne ocupăm de extindere de peste 6 ani, vă vom ajuta cu tot ce este necesar.
La ce acordă atenție clienții maghiari:
-
Un site modern adaptat nevoilor utilizatorilor,
-
Informații cât mai detaliate pentru fiecare produs,
-
Traducere de calitate în limba maghiară,
-
Serviciu clienți bine dezvoltat, care construiește încrederea cumpărătorilor,
-
Suport clienți care comunică în limba maghiară,
-
Mai multe opțiuni de plată pentru produse.
La fel ca în Slovacia, și în Ungaria sunt populare comparatoarele online, care ajută clienții să găsească cele mai bune oferte, să compare parametrii și prețurile produselor sau alte informații. Datorită comparatoarelor, clienții își găsesc eficient cea mai bună ofertă disponibilă pe piață. Clienții maghiari verifică recenziile înainte de achiziție pentru a evita o achiziție proastă.
Clienții maghiari acordă atenție calității produselor. Înainte de pandemie, preferau magazinele fizice și produsele maghiare, dar după pandemie, cumpără din ce în ce mai mult online și folosesc diverse platforme.
Ați luat în considerare extinderea afacerii dincolo de granițele Slovaciei? Vă oferim un serviciu complet, inclusiv servicii de suport clienți în limba maghiară.
Caracteristicile și principalele avantaje ale pieței românești
Comerțul electronic românesc are un potențial imens pentru un magazin online slovac de succes. Se dezvoltă rapid, are concurență redusă și din ce în ce mai mulți oameni cumpără online. De asemenea, are un mare potențial de dezvoltare, cu o predicție de dublare a valorii pieței în aproximativ 10 ani sau mai puțin.
Potrivit reprezentanților eMAG, în oferta magazinelor online românești există aproximativ 15 milioane de produse unice, în timp ce în Germania sunt peste 100 de milioane. Oportunitățile sunt, așadar, semnificative. În ultimii 3 ani, procentul de persoane care au plasat cel puțin o comandă online aproape s-a dublat. Până la 76,7% din toate tranzacțiile au fost efectuate prin mobil, ceea ce reprezintă o creștere de la 69,8% în 2021.
Principalele criterii pe baza cărora clienții români aleg magazinele online:
-
81% – cel mai bun preț,
-
72% – magazinul oferă diverse metode de livrare,
-
69% – navigare ușoară pe site,
-
68% – cel mai scurt timp de livrare posibil,
-
66% – returnare ușoară a produselor.
Verificați recenziile înainte de a cumpăra un produs? Românii o fac frecvent; înainte de a plasa o comandă, 54% dintre respondenți verifică recenziile. Preferă în special prețurile bune și metodele simple de returnare.
Clienții români sună foarte des și scriu puține e-mailuri. De aceea, este important să aveți un suport clienți bine dezvoltat în limba locală.
Tendința pentru anul 2023 este livrarea în așa-numitele lockere/easybox-uri. (În Slovacia, aceste boxuri funcționează și aproape fiecare companie de livrare are propriul box.) Din ce în ce mai mulți clienți apreciază confortul și independența față de serviciul de curierat, alegând să-și ridice coletul dintr-un box, unde îl pot prelua ușor în drum spre casă sau birou. Împrumuturile online sunt, de asemenea, din ce în ce mai solicitate.
În 2022, românii au cumpărat online produse din următoarele categorii:
-
Modă – 2,63 miliarde de euro (46% din piața de e-commerce),
-
Electronice – 1,1 miliarde de euro (19% din piața de e-commerce),
-
Îngrijire personală și casnică – 885 milioane de euro (15% din piața de e-commerce),
-
Jucării, hobby, DIY – 590 milioane de euro (10% din piața de e-commerce),
-
Alimente – 146 milioane de euro (2,6% din piața de e-commerce),
-
Mobilier – 125 milioane de euro (2,2% din piața de e-commerce),
-
Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane de euro (1,5% din piața de e-commerce),
-
Băuturi – 32,1 milioane de euro (0,5% din piața de e-commerce).
La fel ca și clienții maghiari, și clienții români folosesc diverse comparatoare de prețuri, care au un trafic ridicat și sunt utile în alegerea produselor la cele mai bune prețuri. Un motor de căutare de modă popular în România este Glami.ro, pe care nu ar trebui să-l uitați în timpul extinderii.
Metoda preferată de plată este rambursul (31% dintre respondenți), urmată de plata online cu cardul (26%), portofelul mobil și digital (23%), transferul bancar (19%) și alte metode de plată.
Compararea piețelor în cifre
Înainte de extindere, este bine să obțineți cât mai multe informații despre piața respectivă. Vă putem ajuta cu analiza și vom alege piața potrivită pentru segmentul dumneavoastră.
Țară |
România |
Ungaria |
Slovacia |
---|---|---|---|
Populație |
19,4 mil. |
10 mil. |
5,4 mil. |
TVA |
19% |
27% |
20% |
Magazine online active |
20.000 |
19.000 |
15.600 |
Cifra de afaceri (€) |
6,3 mld. |
3 mld. |
1,8 mld. |
Ponderea vânzărilor online |
4,7% |
6,4% |
6,7% |
Rata de creștere a e-commerce |
22% |
17% |
13% |
Recomandările echipei Foza SA privind extinderea
Deoarece ne ocupăm de extinderea dincolo de granițele Slovaciei de peste 6 ani, prioritatea noastră este abordarea personalizată pentru fiecare client.
Vă întrebați unde vă recomandăm să vă extindeți? Vom putea răspunde la această întrebare doar după o consultare inițială